Pierwsze polskie wydanie jednego z najskuteczniejszych programów terapii zaburzeń lękowych u młodzieży.
To doskonałe narzędzie do pracy, które wzmacnia zaangażowanie młodego człowieka w terapię. Nastolatki uczestniczące w terapii dowiadują się, na czym ona polega, jakie są jej zasady i kolejne etapy. Uczą się rozpoznawać uczucia i panować nad nimi oraz poznają techniki relaksacyjne. Zdobyte w programie doświadczenia pomogą im stawiać czoła niepokojącym sytuacjom, zamiast ich unikać, a opanowane umiejętności będą procentować w życiu codziennym. Zeszyt ćwiczeń i podręcznik terapeuty składają się na program terapeutyczny "Lęk".
Philip C. Kendall - profesor psychologii oraz kierownik Kliniki Zaburzeń Lękowych Dzieci i Młodzieży Temple University. Autor ponad 400 publikacji naukowych, w tym podręczników dla psychoterapeutów. Jego zainteresowania obejmują terapię poznawczo-behawioralną, psychoterapię dzieci, poznawcze czynniki psychopatologii, impulsywność, a także zaburzenia lękowe. Wraz ze współpracownikami stworzył kilkanaście programów terapeutycznych uznawanych za wiodące i najskuteczniejsze w terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży, wielokrotnie nagradzanych i publikowanych w wielu krajach. Jest znany ze swojej zawodowej wrażliwości, oddania, profesjonalizmu oraz kreatywnego i złożonego podejścia do klienta.
Muniya Choudhury (Khanna) - uzyskawszy tytuł doktora na Temple University, zajęła się tworzeniem i ulepszaniem nowoczesnych programów komputerowych wykorzystywanych w poznawczo-behawioralnej terapii zaburzeń lękowych młodych pacjentów i ich rodzin.
Jennifer Hudson - wykładowca Macquarie University w Sydney. Specjalizuje się w leczeniu zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży. Bada pochodzenie i przyczyny tych zaburzeń oraz ich wpływ na relację rodziców z zaburzonymi dziećmi. Pracuje nad udoskonaleniem terapii zaburzeń lękowych u dzieci i oparciem jej na dowodach empirycznych oraz nad nowymi programami terapeutycznymi, z których pacjenci będą mogli korzystać rodzinnie.
Alicia Webb (Scott) - doktor, absolwentka Temple University. Prowadzi praktykę prywatną w Nowym Jorku.
Sesja 1
Wprowadzenie do myśli i emocji
Sesja 2
Rozpoznawanie emocji
Sesja 3
Relaksacja
Sesja 4
Spotkanie z rodzicami
Sesja 5
Wsłuchiwanie się w swoje myśli
Sesja 6
Światła, kamera… akcja!
Sesja 7
Zbieranie nagród
Sesja 8
Nigdy nie mów nigdy
Sesja 9
Spotkanie z rodzicami
Sesja 10
Zacznij ćwiczyć!
Sesja 11
Ćwiczymy dalej
Sesja 12
Ćwiczymy dalej
Sesja 13
Ćwiczymy dalej
Sesja 14
Robi się coraz trudniej
Sesja 15
Poćwiczmy jeszcze trochę
Sesja 16
Udało Ci się!
Załączniki
Gratulacje
Drabina Strachu
Bank Punktów
Lista Nagród
Jak wyzwolić się spod wpływu niedojrzałych emocjonalnie rodziców
Dziewczyno, przestań ciągle przepraszać!
Sex edukacja
O dojrzewaniu, relacjach i świadomej zgodzie
Złożony zespół stresu pourazowego
Krytyczni, wymagający i dysfunkcyjni rodzice
Zawód psycholog. Regulacje prawne i etyka zawodowa
Przekleństwo perfekcjonizmu. Dlaczego idealnie nie zawsze oznacza najlepiej
Komunikacja niewerbalna. Autoprezentacja, relacje, mowa ciała
Najwybitniejsze kobiety w psychologii XX wieku
Zrozumieć dziecko wykorzystywane seksualnie
I ŻYLI DŁUGO I SZCZĘŚLIWIE. Jak zbudować związek idealny?
Wszelkie prawa zastrzeżone © Copyright 2001/2021 Psychotekst.pl