przez Bianka » 23 lis 2009, o 23:20
Byłam kiedyś na nauce szybkiego czytania i uczenia się, pamiętam np że można ucząc się rysować skojarzenia lub dosłownie...powiedzmy syn ma jakiś tekst do nauczenia się, regułkę cokolwiek i każde słowo które da się narysować nad tym słowem rysuje, lepiej zapamięta rysunek niż litery np bryła i rysuje nad tym wyrazem bryłę:)
jesli np uczy się wiersza to każdy wers może sobie gdzies umiejscowić- wybiera kilka przedmiotów w pokoju w kolejności np kontakt, lampa, biurko, obraz, lustro- na lampie jest jedno zdanie, patrzy na nią i mówi ten wers, potem patrzy na lampę i mówi kolejny....pozniej jak tylko spojrzy na dany przedmiot będzie mu się przypominało to zdanie...w klasie wyobrazi sobie pokój i odpowiada:)
To są metody dobre jesli czegos trzeba nauczyć się na pamięć, wiadomo, że nie da się tak ze wszystkim, przede wszystkim trzeba zrozumieć o co chodzi, jesli np historia jest napisana mało przystępnym językiem dobrze by było, przekształcić ten tekst na bardziej przystępny do nauki, niech napisze kazde zdanie swoimi słowami, łatwiej sobie to wtedy przyswoi:)